معلــــــــــــــــــــــــم بــــــــــــــلوچ (-_-)

معلــــــــــــــــــــــــم بــــــــــــــلوچ (-_-)
انواع نکات آموزشی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معلم نوین بلوچ و آدرس یزدانشناس بنتی.LoxBlog. com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





علت آن این است که : بخار آب جوش در بطری بالا می رود و هنگام برخورد به هوای سرد اطراف ، تکه یخ ، ابر نازکی  تشکیل می دهد. 

 دهانه های دو قیف را روی هم بگذارید و با چسب بچسبانید. به این ترتیب یک چرخنده ساخته اید. که مثل دو طرفه است . با قرار دادن دو میله ی چوبی روی دو کتاب مسیری شیب دار فراهم کنید .

یکی از کتابها باید حدود 4 سانتی متر از دیگر ی قطورتر باشد.

نوک میله ها در پایین سراشیبی به یکدیگر بچسبانید، اما در قسمت بالا به صورت فاصله دار قرار دهید. هنگامی که چرخنده را در انتهای سراشیب قرار دهیدبه نظر می رسد که خلاف نیروی جاذبه حرکت می کند و رو به بالا می رود . فکر می کنید این وسیله چگونه کار می کند. 

 

آتش خاموش کن فوری

 

می توانیم با ساده ترین وسایل یک نوع آتش خاموش کن بسازید که کارش همانند کپسولهای کوچک آتش نشانی موجود در بازار باشد . برای این کار یک بطری کوچک برداریذ چوب پنبه ی آن را سوراخ کرده ودر آن لوله ای شیشه ای یا مسی خمیده فرو بریذ . اکنون دربطری تا نصف سرکه غلیظ بریزید و رویش هم یکی دو قاشق جوش شیرین بیفزایید و چوب پنبه را سر جایش قرار دهید . حال اگر توی یک سینی فلزی به وسیله الکل یا بنزین به مقدار خیلی کم آتش بیفروزید و سوراخ لوله را به سوی شعله های آن بگیرید فورا آتش خاموش می شود . زیرا گاز کربنیک حاصله از واکنش شیمیایی بین سرکه و جوش شیرین سنگین تر از هواست که روی شعله قرارگرفته و مانع رسیدن اکسیژن به آن می گردد و در نتیجه شعله خاموش می شود.


موشک بادکنکی

 

بادکنکی را باد کرده وآن را به یک نی نوشابه متصل نمایید ، و نخ بلندی را که از یک سمت کلاس به سمت دیگر کشیده شده ،را نیز از آن نی نوشابه متصل به بادکنک بگذرانید . حالا اگر بادکنک در امتداد نخ رانده شود، موشک بادکنکی درست کرده اید .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 5 ارديبهشت 1390برچسب:, ] [ 15:7 ] [ خدابخش یزدانشناس ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

انسانی هستم میان انسان های دیگر بر سیاره مقدس زمین ، که بدون دیگران معنایی ندارم.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 324
بازدید کل : 11354
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1